Alina Andriuță: ”Prefer calitatea în locul cantității!”

Sunteți cofondatoare, director executiv și trainer la Angry Business,povestiți-ne despre dezvoltarea dumnevoastră personală și evoluția în carieră .

De mică mă străduiam să fiu mereu eminentă, să fac totul corect și să fiu prima în tot . Asta m-a dus la Facultatea de Litere, unde am făcut română și franceză, cât nu ar fi de straniu nimic corelat cu business-ul. Acesta facultate m-a ajutat să îmi dezvolt Soft SKills-urile: capacitatea de a analiza și sinteza diverse lucruri, dorința de a citi , dar cel mai important capacitatea de a interacționa cu oamenii. În această facultate, plus un masterat și o bucățică de doctorat în filologie, am învățat cum e să vezi lucrurile în profunzime și să studiezi permanent. După facultate, pentru că vin din Sângerei, am avut nevoie de un job care să-mi asigure existența și astfel am ales vânzările, pentru că acest domeniu înseamnă comisioane de vânzări și interacțiunea cu oamenii. Eu credeam că dacă voi vinde bine, atunci voi fi căutată, mi se vor propune alte job-uri și așa a fost. În Moldtelecom am trecut prin trei poziții- vânzător simplu, vânzător B2B și Șef de vânzări KAM(key account manager). Astfel am interacționat cu oamenii de business și a început să îmi placă felul cum trăiesc și gândesc ei, deoarece fac foarte multe: și marketing, și vânzări, și finanțe. După Moldtelecom am fost Director în compania Sim Travel, o companie mică, dar foarte flexibilă. După care au început proiectele de consultanță, deci înainte de a fi business trainer, am fost business consultant am integrat sisteme de management în afaceri mici. Apoi am făcut Angry Business-ul și am devenit trainer. Astfel am început să vorbesc din ceea ce fac, dimineața lucrez în consultanță, care este job-ul meu de bază, iar seara livrez informația despre ce am făcut ziua.

Ce instrumente implementați în business ca să-l faceți mai eficient?

După părerea mea business-ul este  format din 3 componente mari. Primul component este produsul sau ce vinzi tu, al doilea component este capacitatea ta de a face marketing, iar al treilea este capacitatea de a gestiona afacerea și a face un management bun al produsului, vânzărilor, marketing-ului și finanțelor. Și pentru fiecare element, sunt respectiv instrumente fundamentale care trebuie implementate. De exemplu, în marketing, instrumentele indispensabile fiecărei afaceri este prezența pe platformele de marketing, prezența pe social media, planul de marketing,analizele și statisticele de marketing. În domeniu finanțelor, fiecare afacere trebuie să aibă tabelul de kashflow, adică intrările și ieșirile la zi de flux financiar, bugetul după care te conduci și neapărat un tabel cu indicatori actual vs target. În vânzări un instrument fundamental este CRM-ul, care se descifrează ca Customer Relationship Management, sau acel program care gestionează relația cu clienții.

Având în vedere că lumea afacerilor este totuși o lume dominată de bărbați,ce calități trebuie să posede o femeie pentru a nu fi intimidată de concurenții săi ?

Eu sunt departe de ideea că femeile pot fi intimidate. Adevărat că în afaceri, statistic sunt mai mulți bărbați, dar asta face ca femeia implicată în afaceri să fie unică și valoroasă. Totuși pentru ca o femeie să se mețină trebuie să depună mai mult efort și să aibă calități care, în mod normal,se percep ca masculine, de exemplu perseverență, încredere în sine și dorința de putere.

Ce v-ați dori să fi știut la începutul carierei?

Cred că dacă știam totul nu mă mai porneam pe acest drum, de aceea e bine că nu am știut. De ce zic așa? Pentru că este un domeniu foarte provocator, deci dacă pleci în concediu pe 10 zile, când revii, este totul schimbat: alte instrumente, alte tendințe. Poate, totuși, aș fi vrut să știu că va trebui să țin aceste ritmuri, pe de altă parte aceste ritmuri te mențin mereu în priză.

Aveți atât de multe proiecte, sunteți prezentă la foarte multe evenimente ca trainer, dar și dezvoltați în continuare afacerea personală. Dar în același timp sunteți mamă și soție. Cum găsiți echilibrul?

Am un time manager foarte dur. Ce înseamnă dur? Înseamnă că prefer calitatea în locul cantității, deci dacă nu pot să dau cantitate de timp, pot să dau calitate de timp. Deciajungând acasă, dedic timpul familiei, mă deconectez de la orice sursă externă și sunt acolo cu trup și suflet. Dacă duminica este pentru familie, atunci nu pot exista excepții sau dacă sâmbăta este pentru training- voi fi acolo indiferent de situație. Sunt un om destul de sistemic care pot să îmi mențin agenda foarte echilibrat.

Ce ați sacrificat la nivel personal și profesional de-a lungul timpului?

Nu am sacrifica , am avut uneori, însă, focus preponderent pe anumite domenii, spre exemplu atunci când mi-am dorit să adaug mușchi în expertiza mea de consultant, mi-am limitat foarte mult timpul petrecut cu prietenii, sau poate chiar cu familia. Este vorba nu de sacrificiu, ci de înțelegerea că într-o anumită etapă, focusul trebuie să fie într-o anumită direcție. Cineva ar spune că am sacrificat relația cu prietenii pentru afacere, nu! E vorba doar de o etapă în care am lucrat mai mult, în altă etapă am ieșit mai mult cu prietenii. E modul normal în care decurge viața, iar atunci când ai scopuri tinzi să le atingi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *