SOMNUL- AGENTUL TINEREȚII, FRUMUSEȚII ȘI VITALITĂȚII

Suntem permanent asupriți de grijile cotidiene, înconjurați de infecții și boli. Vrem să reușim cât mai multe, să obținem randament maxim oriunde, oricând, oricât. Dar să nu uităm: cine este pretutindeni, nu este nicăieri! Cum însă ne putem fortifica, menține în echilibru energia noastră fizică și mintală? Cum putem îndepărta și chiar scăpa de orice atac extern? Somnul este agentul cel mai natural și eficient, din păcate neglijat, al frumuseții, tinereții și vitalității.

Oamenii au grijă de casele lor, din când în când le zugrăvesc din nou și le renovează. Se îngrijesc de întreținerea mașinii lor. Cu toate acestea, dacă aceiași oameni suferă de insomnie, rareori se străduiesc să-și recupereze ritmul, preferând să recurgă la somnifere și tranchilizante. Somnul este o funcție vitală organismului și condiție indispensabilă vieții, care nu trebuie niciodată ocolit sau pus pe plan secund în lista priorităților.

Legătura între durata somnului și starea de sănătate, aspectul fizic, performanța și siguranța personală, este una foarte strânsă, consideră experții în problematica somnului. Respectarea disciplinei somnului ne întinereşte şi ne energizează organismul, ajutându-ne să funcţionăm la capacitate maximă a doua zi. Somnul, așadar, este leacul universal! Aceasta pentru că, noaptea, celulele se regenerează cu o viteză incredibilă. În acest mod, corpul nostru se repară și întinerește, ceea ce ne determină longevitatea. Mai mult decât condiția fizică, mintea noastră care este în mod constant asaltată de un șir de gânduri, are nevoie de puțină odihnă.

Suntem preocupați încontinuu de aspectul tenului nostru. Nimic nu este mai binevenit pentru frumusețea pielii decât un somn odihnitor, căci noaptea epiderma are misiunea de a reface „daunele” suferite în timpul zilei. Tocmai de aceea, seara este momentul oportun de a aplica un tratament regenerator pentru ten (ca de exemplu: uleiul de cocos, măsline, ricin, argan, etc), când celulele la nivelul pielii se vor reînnoi la nivel maxim.

Doar o singură noapte de nesomn poate afecta activitatea hormonilor care  regularizează funcția apetitului, iar incidența obezității este mai mare la persoanele care adesea nu dorm destul. Un studiu asupra unui grup de copii din Texas au arătat că acele persoane care nu dorm destul noaptea pot sau sunt predispuse să devină obeze în următorii 5 ani, notează publichealthwatch.wordpress.com. Mai mult decât atât, somnul este responsabil de sistemul nostru imunitar, sistemul cardiovascular, nervos, reglează echilibrul dintre insulină și glucoză în sânge, etc.

Să nu evităm somnul în favoarea altor activități, asta înseamnă a  neglija propria noastră persoană. Mulți dintre noi se condamnă pe ei înșiși că dorm prea mult iar astfel își irosesc timpul. Nu există prea mult sau prea puțin. Potrivit cercetătorilor, vom dormi cât de mult va permite creierul, deci nu vom avea nevoie de somn atât timp cât creierul își îndeplinește această funcție la capacitate maximă. Datoria noastră de căpătâi este sacrosanctă, și constă în menținerea bunăstării psihofizice.


Комментарии:

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.