4 pași pentru o piele care radiază de tinerețe.

Nu toate trucurile care îți promit o reîmprospătare a tenului funcționează, însă acestea patru, chiar își fac treaba. Totuși, oricât de reticentă ai fi, studiile arată că există strategii reale care, într-adevăr, te ajută să ai o piele mai luminoasă și mai tânără. Și nici măcar nu implică ace, injecții sau vreo vizită la dermatolog.

  • Adaugă retinolul în rutina ta de îngrijire
    În ceea ce privește ingredientele anti-îmbătrânire, nimic – dar sincer, nimic – nu funcționează mai bine în stimularea nivelului de colagen, estomparea liniilor fine, uniformizarea decolorărilor sau reducerea porilor, precum mica moleculă de Vitamina A, denumită retinol. S-au scurs decenii de cercetări despre cum acesta stimulează reînnoirea celulelor și face pielea să arate mai tânără. Retinolul poate preveni inflamațiile, explică ea, și chiar poate să șteargă efectele adverse ale expunerii la soare: Este o soluție completă în procesul de anti-îmbătrânire.
  • Intensifică antrenamentul cardio
    Iată cele mai intrigante vești anti-îmbătrânire pe care le-am auzit, în ultima perioadă: antrenamentul cardio poate șterge ani buni de pe tenul tău. Într-un studiu recent al universității McMaster, din Ontario, cercetătorii au stabilit că adulții activi au o piele mai elastică și mai groasă decât cea a persoanelor sedentare. În plus, aceștia au mai aflat și că, dacă voluntarii sedentari de peste 65 de ani – cei cu pielea mai subțire și mai îmbătrânită – ar merge pe o bicicletă staționară sau ar alerga de două ori pe săptămână, stratul interior al pielii ar deveni mai neted, după doar trei luni. Așa că, începe exercițiile cardio acum.
  • Masează-ți fața
    Știi acele momente, din timpul unui tratament facial, când esteticiana îți face un mic masaj, pe la mijlocul ședinței? Se pare că e mai mult decât o variantă pretențioasă de a aplica o mască hidratantă de față. S-a demonstrat că masajele faciale îți îmbunătățesc dispoziția – iar noi date indică că ar reduce și zonele „pufoase“, dacă îți faci unul sau două, pe săptămână, timp de trei luni.
  • Mănâncă mai multe legume
    Mai exact, adaugă dietei tale legumele pline de vitamine, ce au proprietăți anti-îmbătrânire: pentru pete pigmentare sau lipsa de uniformitate, consumă Vitamina A (aceeași vitamină din care este derivat retinolul), despre care studiile au arătat că protejează pielea de efectele dăunătoare ale razelor UVA. O găsești în cantități mari în morcovi. Varza roșie, are în compoziție vitamina E, antiinflamatoare, ca să nu mai vorbim de fibre purifiante ce reduc nivelul cortizolului și previn apariţia ridurilor din jurul ochilor (s-a demonstrat că, hormonul pe care corpul tău îl produce când ești stresată, cortizolul, este responsabil de o cascadă de reacții adverse pe piele).

Facebook Comments

Post a comment