Dacă ți-i dietă, atunci evită următoarele alimente.

Ai învăţat că merele sunt indicate atunci când ţii o dietă. Sau că nu e nici un păcat să mănânci o punguţă de covrigei. Atenţie însă: unele alimente aparent inofensive sunt adevărate capcane pentru silueta ta!

Sucurile naturale

Plusuri: Sucurile naturale sunt o sursă apreciabilă de vitamine şi de săruri minerale importante, precum magneziul şi calciul.

Minusuri: Problema intervine atunci când peste sucul de fructe sunt adăugate şi zaharuri rafinate: caloriile acumulate astfel sunt în număr foarte mare! Sucurile naturale cu zahăr adăugat îţi vor creea însă o nevoie constantă de dulciuri!

Smoothie-urile

Plusuri: Pot reprezenta o alternativă sănătoasă atunci când vrei să eviţi băuturile răcoritoare carbogazoase. În plus, aceaste băuturi conţin fructe proaspete, sunt cremoase şi foarte gustoase.

Minusuri: Atenţie la acel smoothie care seamănă mai degrabă cu  shake-ul şi conţine, pe lângă fructe, lapte sau îngheţată. Reţeta originală de smoothie ar trebui să includă doar fructe sau legume în diverse combinaţii.

Covrigeii

Plusuri: Produsele de panificaţie uscate de tipul covrigeilor sunt extrem de hrănitoare şi, în plus, gustoase. Marele avantaj: sunt uşor de mâncat chiar şi atunci când eşti pe fugă sau la birou.

Minusuri: Poate nu credeai, însă aceste produse sunt bogate în calorii (au mai multe ca pâinea), iar pachetele în care sunt ambalate te îndeamnă să nu te opreşti până nu le termini. Din păcate, o sută de grame de covrigei înseamnă chiar şi 500 de calorii!

Batoanele de slăbit

Plusuri: Aceste batoane minune sunt recunoscute pentru energia pe care o furnizează. De asemenea, pot fi destul de hrănitoare şi, în funcţie de conţinut, se pot dovedi chiar delicioase.

Minusuri: Produsele cu pricina nu constituie însă un substitut al elementelor nutriţionale de care corpul tău are nevoie, aşa că fereşte-te să le foloseşti ca substitut pentru mesele principale. Verifică de asemenea eticheta produsului pentru a identifica procentul de grăsimi, carbohidraţi, fibre sau zahăr!

Merele

Plusuri: Fructe extrem de sănătoase, merele conţin vitaminele A, B1, B2 şi C. În plus ajută la micşorarea nivelului de colesterol!

Minusuri: Au un gust plăcut datorită fructozei (zahăr care se descompune încet atunci când este combinat cu fibre!). Mare grijă însă: dacă eşti obişnuită să mănânci câte un măr pe post de gustare înainte sau după fiecare masă vei acumula rapid 400 de calorii! Aşadar, limitează consumul la câte un măr pe zi.

Tiramisu

Plusuri: Este un desert răcoros şi de-a dreptul delicios! În plus, aroma cafelei şi a coniacului îi conferă un gust aparte!

Minusuri: O singură lingură de smântână are 50 de calorii, ceea ce tranformă desertul nostru într-o adevărată bombă calorică. Dacă mai punem la socoteală şi consistentele pişcoturi, atunci ar fi bine să tăiam tiramisu-ul de pe lista preferatelor!

Facebook Comments

Post a comment