Dieta cu carbohidrati.

Unii carbohidrati contin o substanta numita amidon rezistent, care, daca este consumata in cantitati mai mari, ajuta la scaderea in greutate.

Spre deosebire de alte diete care te infometeaza si slabesc organismul, dieta pe baza de carbohidrati este eficienta pe termen lung, considera Ellen Kunes, co-autoarea cartii “The Carb Lover’s Diet”.

Topul alimentelor care contin amidon rezistent:

BANANE

Pe langa faptul ca sunt o sursa excelenta de potasiu, bananele se digera incet si asigura energia necesara pentru intreaga zi. In plus, contin aminoacizi care se transforma in serotonina odata ajunsi in corp, inducand o stare de buna dispozitie.

  • AMIDON REZISTENT: 4,7 grame/ banana.

FULGI DE OVAZ

O alegere excelenta pentru micul dejun sunt fulgii de ovaz. O portie normala, servita cu lapte, contine in jur de 25 de grame de carbohidrati, dintre care o foarte mica parte il reprezinta zaharul. In rest, sunt doar fibre vitale pentru functionarea sanatoasa a organismului.

  • AMIDON REZISTENT: 4 grame/ 130 grame ovaz.

FASOLE ALBA

Fasolea contine vitamine, minerale si fibre solubile, care se digera lent. Este un aliment esential in prevenirea bolilor aparatului digestiv, iar in 250 de grame de fasole alba se regasesc, cu aproximatie, 55 de grame de carbohidrati.

  • AMIDON REZISTENT: 3,8 grame/ 125 grame fasole alba.

LINTE

Bogata in carbohidrati si proteine, lintea este o optiune sanatoasa in orice dieta. 250 de grame de linte gatita contine aproximativ 200 de calorii, 40 de grame carbohidrati si 18 grame de proteine.

  • AMIDON REZISTENT: 3,4 grame/ 125 grame linte.

CARTOFI

Da, poti manca la cina cartofi copti, dar nu trebuie sa adaugi smantana si limiteaza-te la doi cartofi. Sunt satiosi, inhiba apetitul si constituie o adevarata “rezerva” de energie. Asta pe langa faptul ca sunt bogati in aminoacizi si amidon rezistent…

  • AMIDON REZISTENT: 3,2 grame/ 1 cartof.

ORZ

Orzul contine atat fibre solubile, cat si insolubile, ambele tipuri jucand un rol important in prevenirea unor boli de inima, prin reducerea nivelului de colesterol din sange. De asemenea, orzul este o sursa bogata de antioxidanti si de zinc, fosfor, magneziu si fier.

  • AMIDON REZISTENT: 1,9 grame/ 125 grame orz.

OREZ BRUN

In functie de cum este preparat, orezul brun poate fi mult mai gustos decat meniurile cu un continut ridicat de grasimi. Este important sa stii ca ajuta la reducerea colesterolului, contine proteine si se numara printre alimentele cu cea mai mare concentratie de amidon.

  • AMIDON REZISTENT: 1,7 grame/ 125 grame orez brun.

Facebook Comments

Post a comment