DIETE FITNESS: 5 alimente care nu te scapa de foame

Există mâncăruri după care tânjesti când ţi-e foame pentru că ai impresia că o să-ţi astâmpere foamea mult şi bine, când de fapt ele sunt săţioase doar pe moment. Dacă vrei să mănânci ceva care să te sature pentru mai multe ore, stai departe de aceste alimente “înşelătoare”:

CEREALE

Cerealele sunt sănătoase şi săţioase, dar numai dacă ştii cum să le alegi şi să le consumi. Degeaba mănânci la micul dejun un bol mare de cereale cu lapte, crezând că astfel îţi asiguri o doză sănătoasă de calciu şi energie pentru toată ziua. Combinaţia de cereale cu lapte nu e deloc indicată, deoarece fitaţii din cereale împiedică absorbţia calciului din lapte. Alternativa sănătoasă e combinaţia cereale integrale + iaurt natural, suc de fructe sau ceai aromat.Alege întotdeauna cereale integrale, brute, nerafinate, deoarece variantele din comerţ (cu fructe uscate, fulgi de ciocolată sau diferite arome) sunt pline de zahăr şi sărace în fibre. Prin urmare, nu doar îngraşă, dar te şi lasă pradă foamei! Ia-ţi cereale simple, fără adaos de zahăr, şi îndulceşte-le tu singură cu miere, fructe uscate, scorţişoară etc. Pentru a le îmbogăţi gustul, poţi adăuga migdale/ alune/ nuci crude sau tot felul de seminţe (de in, chia, susan etc.).

PASTE

La fel ca în cazul cerealelor, pastele trebuie alese cu grijă. Dacă vrei să beneficiezi de calităţile lor nutritive, trebuie să alegi pastele integrale, nu pe cele albe care se regăsesc de regulă în meniul restaurantelor şi pe rafturile magazinelor. Pastele integraleconţin părţile sănătoase ale boabelor de cereale şi se digeră lent, ceea ce înseamnă că dau senzaţia de saţietate pentru mai mult timp. Pastele din făină albă, în schimb, sunt lipsite de substanţe nutritive şi de fibre, astfel încât cu cât mănânci mai multe, cu atât te vei simţi mai flămândă.

SUSHI

Două aspecte fac din sushi mâncarea nepotrivită pentru a-ţi astâmpăra foamea: în primul rând, sunt pline de orez alb rafinat, care conţine zero fibre (deci nu te satură); în al doilea rând, sosul de soia care se serveşte alături de sushi este deshidratant, iar setea e deseori resimţită ca foame. În plus, în ciuda porţiilor mici, sushi conţine surprinzător de multe calorii – un rulou tipic ajunge la 350 de calorii şi echivalentul carbohidraţilor din patru felii de pâine!Ca să mănânci sushi şi să te saturi, începe cu o salată şi o supă miso pe bază de suc de roşii. Treci apoi la sushi, alegând sortimentele din orez brun şi sos de soia cu conţinut scăzut de sodiu (sau renunţă de tot la sos).

BATOANE ENERGIZANTE

La fel ca sucurile “light”, fără zahăr, batoanele energizante conţin îndulcitori artificiali care îţi alimentează foamea şi cresc pofta de dulce, deoarece păcălesc doar gustul, nu şi creierul. Cu alte cuvinte, organismul tău primeşte ceva dulce, dar creierul îşi dă seama că nu este vorba de zahăr adevărat şi nu eliberează dopamină – acel hormon al fericiriicare ne face să ne simţim bine după ce mâncăm ceva dulce. Astfel, după un baton energizant vei resimţi o poftă şi mai mare de dulciuri şi alimente bogate în calorii.

SUC DE FRUCTE

Nu te lasă păcălită de etichetele pe care scrie “fără zahăr adăugat” sau “fructe proaspăt stoarse”. Sucul de fructe înseamnă zahăr, deci te îngraşă şi nici nu te scapă de foame, deoarece creşte nivelul de zahăr din sânge, creând o senzaţie de foame cruntă. Soluţia? Mănâncă fructele ca atare. Astfel vei beneficia de apă şi fibre care te vor menţine sătulă mai mult timp. Şi mai bine e să combini fructele cu proteine (mere cu brânză, banane cu unt de arahide etc.), pentru a-ţi stabiliza nivelul de zahăr din sânge.

Facebook Comments

Post a comment