E bine să bei cafea înainte de sport sau nu?

Ai văzut în fiecare dimineață la sală persoane care, în timp ce pedalează de zor pe bicicleta eliptică, sorb dintr-o cafea aburindă. Oare chiar e bine să facă asta?

Conform unui studiu publicat în Journal of Applied Physiology, câteva cești de cafea băute înainte de antrenament pot face această activitate mai agreabilă. 14 participanți la studiu au finalizat două antrenamente de intensitate moderată pe o bicicletă staționară: jumătate dintre aceștia au luat pastile cu cofeină (echivalentul unei căni de cafea sau a patru cești de ceai negru) cu 90 de minute înainte de antrenament, iar ceilalți au luat pastile cu efect placebo. Antrenamentul le-a părut mult mai ușor participanților care luaseră pastile cu cofeină.

Cercetătorii au examinat și cum afectează cofeina obiceiurile alimentare. După ce au făcut mișcare, participanții la studiu au luat masa, iar rezultatul studiului a arătat că cei care aveau cofeină în organism au mâncat cu 72 de calorii mai puțin decât cei care luaseră pastile placebo.

Concluzia? Cofeina face antrenamentul mult mai distractiv (sau să spunem „mai ușor de suportat?“) și te ajută să te abții de la a mânca prea mult în ziua respectivă.

Facebook Comments

Post a comment