Women’s Cafe- Inga Dobraș despre lansarea brand-lui vestimentar Andaleya.

Se spune că o femeie de succes este în primul rând o femeie fericită, care se ocupă cu ceea ce îi aduce plăcere și nu renunță niciodată la pasiuni. Aceste calități o definesc și pe Inga Dobraș.

Un vis din copilărie, încrederea din partea familiei și încurajarea pe care a primit-o din partea prietenilor au stat la baza unei decizii care i-au schimbat viața radical și într-un timp foarte scurt. La doar 23 de ani, a lăsat jurnalismul pe planul doi și s-a aventurat cu pasiune în activități de design vestimentar. După ce a creat prima rochie, și-a dat seama că trebuie să continue pe acest drum.

Inga Dobraș cucerește prin inteligență, ambiție și energie pozitivă. Ne-a mărturisit că depune multă dragoste în fiecare ținută și speră ca într-o zi să ajungă un nume cunoscut, inclusiv la nivel mondial. Am stat de vorbă cu Inga, în cadrul unui interviu în care ne-a dezvăluit mai multe secrete.

Această pasiune o am încă din copilărie.

La vârsta de cinci ani scoteam ținutele mamei din șifonier și îi spuneam că voi fi director de magazin de haine. Mama mi-a povestit că a fost o situație la grădiniță, când am văzut o fetiță în rochiță ca mea și am vrut să o dezbrac. Atunci însă când am crescut mai mare, îmi cream haine la comandă, astfel încât să mă reprezinte. Dar, în același timp, am moștenit această dragoste și de la mama mea, care pune accent deosebit pe lucrurile frumoase. Nu știam că voi ajunge designer vestimentar, întrucât în clasa a V-a mă visam stomatolog, în clasa a X-a spuneam că voi fi avocat, iar când am finalizat liceul, am decis să fac jurnalism pentru că îmi doream asta și în plus mă reprezenta.

De mult timp era în mintea mea așa un gând să fac haine, dar în același timp trebuia să aleg între televiziune și design. Și,

deoarece dragostea pentru televiziune era prea mare, nu  puteam să încep.

Atunci însă când emisiunea ,,Deșteptarea” nu  mai era inclusă în grilă și eram fără un post de muncă, am zis ”ce să fac?!” Și, iată așa, am început să fac haine. Îmi aduc minte de prima rochie pe care am creat-o unei prietene. După ce am văzut că ținuta a ieșit perfect, mi-am zis că trebuie să continuu. Cu certitudine pot spune că a fost o motivație puternică.


Inițial nu-mi doream să lansez brandul,

dar am prieteni care mi-au zis că: ,,uite, lumea trebuie să te cunoască cumva, tu trebuie să te lansezi că altfel nimeni nu va ști despre Andaleya.” Și am zis ok. Așa am început pregătirile. Deși, nu a fost totul perfect, eu sper că, totuși, mi-a reușit.

Ai avut o colecție extraordinară, atât pentru doamne și domnișoare cât și pentru fetițe. Ce te-a inspirat să creezi această colecție?

Am îmbinat în această colecție toate stilurile: business, casual și clasic. Mi-am dorit mereu ca femeia care va veni la mine să se poată regăsi în orice stil, iar ținuta pe care o va purta să o reprezinte în totalitate. Pe mine mă inspiră însăși oamenii, locurile și gândurile. Înainte de a lansa colecția Andaleya, eu visam showroom-uri, dar și haine. Astfel că, toate ținutele pe care le-am creat, mă reprezintă în totalitate. Atunci când făceam hainele, eu le probam și le modificam până erau perfecte.

Când ai cel mai des inspirație pentru creații? De fapt, eu pot să merg pe drum, să văd o femeie și să zic, uite ce frumos este îmbrăcată și să iau vreo idee sau pur și simplu să mă uit la un om și să-mi imaginez cum ar arăta într-o altă ținută. La fel, ideile îmi vin atunci când văd stofa. Dar în general, mereu am inspirație.

Dacă am în jur oameni care cred în mine și mă iubesc, atunci eu vreau să creez cât mai multe și să ating cele mai înalte culmi.

Cum arată o femeie în conceptul AndaleyaArată elegantă, dar în același timp, simplă și minimalistă. Însăși logo-ul Andaleya este o doamnă într-o rochie lungă. Până la urmă, cel mai mare vis al meu este să fac rochii pret-a-porter.

Ai început cu o colecție interesantă. Puțini în Moldova și-au permis să creeze ținute care să fie comode atât  pentru birou cât și pentru o ieșire la o cină romantică. De ce anume gama aceasta de culori ?

Am ales toate culorile anului 2017. În primul rând, culori cât mai pastelate, dar să știi că Andaleya e mereu în trend.  Eu urmăresc tot ce fac alți designeri și încerc să fiu la nivel cu ei. În primul rând,  la colecție am ales stofă de calitate pentru că țesătura e primul lucru văzut de femei, atunci când vin în magazin.  Un alt aspect important este calitatea cusutului, căci uneori țesătura poate fi bună, însă cusută prost. Și nu în ultimul rând, contează mult culoarea ținutelor.

Cum ți-ai ales echipa cu care muncești, în special croitoreasa? La un moment dat chiar eram disperată de faptul că nu găseam o croitoreasă bună. O prietenă însă a postat un anunț pentru mine pe o rețea de socializare, iar o fetiță m-a sunat și mi-a zi că mama sa este croitoreasă, stă acasă și ar fi interesată de această idee. M-am întâlnit cu doamna, iar după discuție mi-am zis că asta este persoana cu care vreau să lucrez. Din start am avut încredere în ea, deoarece știu că depune multă dragoste în toate ținutele pe care le face. Ea muncește câte două trei zile ca să realizeze un costum, astfel încât el să iasă perfect. Am reușit să devenim prietene, deși este cu mult mai mare decât mine.

Ai făcut și tu cursuri de croitorie. Cum te-au ajutat acestea? În primul rând am făcut cursurile ca să  știu cu ce se mănâncă această meserie, să știu cum să aleg corect stofa, cum trebuie să fie o cusătură. Eu am realizat că pentru a crea o haină de calitate trebuie să ai mulți ani de experiență.

Ce planuri are Andaleya pentru viitorul apropiat? Sigur că vreau să creștem în viitor, să facem o colecție de toamnă și să participăm la Fashion Week. De asemenea, îmi doresc să crească și numărul clientelor. În viitor, sper să fac o colecție și pentru bărbați, deoarece, sunt curioși care mă întreabă. La fel, mă gândesc și la rochiile de seară. În general, am multe planuri pe viitor și sper că încet, încet și prin muncă se va realiza totul.

Inga DOBRAȘ,

fondatoare și designer ANDALEYA,

CC Sun City, et. 3, but. 312,

tel. +373 600 42 018