Lupta panourilor publicitare: BMW, Audi și alții

Publicitatea mărfurilor pe baza de comparație și demonstrarea celor mai bune calități, a fost inventată de americani, încă  la începutul anilor ’80. Cu toate acestea, în industria de automobile, această tehnică a fost folosit doar la începutul anilor 2000.
Războiul publicitar între automobile a fost lansat de compania BMW, fiind întreprată  contra unui alt neamț – Mercedes.

Sa întâmplat aceasta în anul 2003: BMW SUV (ghepard) și Mercedes (zebră).

ac3883u-960

Răspunsul a survenit rapid:

6c3883u-960

”Mercedes tot poate provoca plăcere”

Mai departe a ajuns rândul și la alții. Rechinul atacă jaguarul:

ec3883u-960

Dar Jaguar  nu consideră că trebuie să dovedească ceva așa că au ignorat pur și simplu acest truc.
În același an a început cel mai mare război de publicitate BMW și Audi, care durează până acum. Bavarezii în presa au publicat un poster:

1c3883u-480

Totul a început cu un print BMW: gigantul auto a felicitat Audi cu titlul de „Mașina Anului” -2006, în Africa de Sud, semnînd la sfârșit: Câștigător al titlului de  ”Mașina Mondială „-2006.

O astfel de îndrăzneală nu a putut fi lăsată omisă de Audi:

9c3883u-960

Felicitări BMW pentru obținerea titlului de ”Mașina Mondială” – 2006. Semnându-se ”Câștigătorul timp de 6 ani a concursului: Consecutive Le Mans 24 Hour (2000—2006).

În această luptă au intrat și  japonezii, ce au publicat posterul pentru Subaru Impreza STI:

5c3883u-960

Al treilea în această poveste nu a fost de prisos. Subaru a anunțat că BMW și Audi  sunt bravo, câștigă concursuri de frumusețe, dar „Subaru”, între timp, a fost cel mai bun din International Engine 2006 (cel mai bun motor).

Totuși cel mai solid și impunător răspuns, a fost dat de englezi:

dc3883u-480

Cred că posterul Bentley nu necesită traducere și comentarii. El a reușit să pună punct acestei certe.

După acest gest, spiritele s-au mai calmat. Până ce în 2007  Audi nu a lansat pe piața Rusă o inovație: GPS-navigator rusificat

923883u-960

BMW a răspuns: ”În timp ce alții au traduceau navigatorul, noi am creat cel mai bun motor din lume”:

523883u-480

Audi a răspuns la atac prin prezentarea sistemei lor de tracțiune integrală quattro:

723883u-960

”Iată ce se întimplă, când voi nu aveți Quattro”

BMW a răspuns:

f23883u-960

”Iată ce se întâmplă, când voi aveți Quattro”

În 2009 reclama a devenit și mai îndrăzneață – spre fericirea admiratorilor.

În SUA a apărut un poster provocator a lui Audi: ”Rândul tău, BMW”

Angeții de publicitate BMW au reacționat în scurt timp, aplasând peste drum de afișa Audi, posterul lor cu sloganul: ”Șah și mat”

323883u-960

Fără dubii, Audi a răspuns:

b23883u-960

”Este timpul să verificăm statutul tău de lux. Poate el deja nu este”. Pe poster este reprezentată creația Audi adorată R8.

Întrucât lupta continuă, există o sumedenie de de noi ”ciocniri” amuzante. Rămâneți cu valand.md pentru noi informații!

 

Facebook Comments

Post a comment