Medicul dermato-cosmetolog Natalia Ruum, ne învață cum să avem tenul sănătos, dar și frumos în perioada rece!

Pielea în timpul iernii este dezhidratată din cauza presiunii schimbării temperaturii, lipsa de vitamine şi lipsa razelor solare. Din cauza factorilor de mediu şi lipsa de vitamine, pielea îşi pierde din elasticitate şi devine mai rigidă. Chiar dacă o îngrijești competent pielea pe parcursul iernii nu arată cel mai bine. Temperaturile scăzute, lipsa luminii soarelui şi lipsa vitaminelor naturale în alimentație, slăbesc tonusul pielii. Cum trebuie să te pregătești pentru zilele mai reci și să redai un aspect frumos tenului tău, ne spune în interviul de mai jos medicul dermatolog – cosmetolog – Natalia Rumm.

De ce pielea suferă iarna? Care sunt factorii care o afectează?

Pielea după iarnă este dezhidratată din cauza presiunii schimbării temperaturii, lipsa de vitamine şi lipsa razelor solare. Din cauza factorilor de mediu şi lipsa de vitamine, pielea îşi pierde din elasticitate şi devine mai rigidă.

Ce metode de reabilitare a pielii propuneţi? Remedii naturale sau totuşi apelăm şi la cosmetice?

E bine dacă ai posibilitatea să cumperi cosmetică profesională, ce are concentraţii mai mari de substanţe active. Dacă nu ai posibilitatea, recurgi la metodele casnice. Măştile hidratante se pot efectua în condiţiile de casă. În ele se includ următoarele produse: laptele, mierea de albine, smântâna, uleiul de măsline, gălbenuşul de ou, dovleacul şi banana.

Sfaturi: Foloseşte obligatoriu o cremă hidratantă ce va proteja pielea de vântul rece şi schimarea bruscă a timpului. Foloseşte o cremă cu protecţie solară, consumă cel puţin 2 litri de apă pe zi.

Cum depinde tenul de alimentaţie?

Pielea este oglinda stării organelor interne. De obicei, primăvara se acutizează multe boli interne, din această cauză pielea are de suferit şi se manifestă prin schimbări la nivelul tenului. Este foarte important să te alimentezi cât mai sănătos, corect şi echilibrat. În unele cazuri, ar fi bine să apelezi la consultaţia unui specialist pentru a evita acutezaţiile ulterioare.

Ce produse alimentare trebuie să folosim ca să avem un aspect al pielii cât mai frumos şi sănătos?

Fructele bogate în vitamina A, E (morcov, dovleacul,) şi bogate în vitamina C (kiwi, varza de bruxelles, pătrunjelul)  – sunt bune pentru evitarea pigmnetului.

Vitamina K (spanacul, pătrunjelul) reduce cearcanele în jurul ochilor. Foarte importantă este vitamina B (grâu, peşte, ouă, carne, pastele făinoase), dar şi vitamina E (ou, ficat, unt).

Este bine să ai o alimentaţie echilibrată. Este bine, de exemplu, să consumăm şi acizii omega 3, care se conţin în măsline, produsele de soie, din alune. Zincul este un microelement important pentru piele. El este responsabil de căderea părului, fragilitatea unghiilor şi apariţia unor erupţii pe faţă. Zincul îl găseşti în castraveţi, spanac, conopidă, în cereale, ouă şi ficat.

Cum trebuie îngrijit tenul gras, uscat şi combinat?

Pentru ten gras foloseşte cremele mai fluide, mai uşoare pentru primăvară-vară. Pentru ten uscat foloseşte o cremă hidratantă şi tenul combinat o cremă pentru normalizare.

Pentru toate tipurile de ten, nu uita să foloseşti cremă pentru protecţia solară.

Text: Mocanu Valeria

PhotoCredit: arhivă personală

Facebook Comments

Post a comment