Pregătește-ți automobilul pentru iarnă! 10 sfaturi utile.

În pofida faptului că iarna pe meleagurile noastre încă nu a intrat pe deplin în dreputi, noi am vrea să oferim câteva sfaturi pentru automobiliști

08-09_winter_shutterstock_48_a0e93eca1d1. Anvelopele de iarnă sunt un must have! Fără anvelope de iarnă, mașina pe timp rece este ca pianul fără clape. Este destul de greu de folosit. Chiar dacă încă nu a nins este necesar de schimbat anvelopele odată ce temperatura scade mai jos de indicele 7C, întrucât anvelopele de vară la așa temperaturi joase devin mai puțin aderente.

 

2. Presuri speciale de interior, întrucât,  presurile pentru interior sunt ca anvelopele, pe sezoane. Dacă mașina ta are presuri din material textil, acelea sunt dedicate sezonului estival. Se murdăresc repede și se usucă foarte greu, dacă intri în mașină cu picioarele ude sau pline de zăpadă. Așadar, chiar de la inceputul sezonului ploios și până la sfârșitul iernii, e bine să schimbi cele 4 presuri din interior cu unele de cauciuc. Cauciucul nu permite umezelii să ajungă la mochetă și păstrează zăpada sau apa în șanțurile pe care le are presul. Mai sunt și presuri speciale de noroi, la fel de bune iarna, care au o buză mai mare. Scopul lor coincide cu a celor de iarnă- dacă intrăm în mașină cu picioarele pline de noroi sau zăpadă, murdăria și umezeala rămân acolo.

3. Antigelul – verificat la fiecare început de iarnă! Chiar dacă știm că mașina noastră nouă sau veche are antigel la nivel, este necesar să-l verificăm imediat cum temperaturile coboara spre 0 grade. O mică fisură sau scurgere în sistemul de răcire, poate duce la scăderea nivelului de lichid. De obicei, aceste scurgeri nu sunt vizibile, pentru că antigelul se evaporă repede, în loc să curgă pe asfalt. Astfel, chiar dacă nu găsim pete de lichid sub mașină, sunt șanse să avem o scurgere. În plus, la unele mașini, gura de alimentare poate fi înșelătoare – chiar dacă vedem lichid în radiator, putem avea surprize.

4. Lichidul de spalare a parbrizului poate la fel provoca mici neplăceri. Majoritatea șoferilor au în vasul dedicat lichidului de spălare a geamurilor (parbriz sau lunetă) lichid estival. Asta pentru că pe timp de vară, în magazine găsim aproape exclusiv numai acest tip de lichid, care îngheață la temperaturi sub 0 grade. În plus, este și mai ieftin decât lichidul care nu îngheață decât la temperaturi foarte mici. Așadar, când se apropie venirea temperaturilor mici, trebuie să ne asigurăm că în vasul special dedicat acestui lichid avem soluție pentru sezonul rece, care rezistă la -20 sau chiar -30 de grade. Temperatura de ingheț, de obicei, este scrisă pe bidon. Ce se întâmplă dacă nu avem lichid special de iarnă? Vasul de plastic se poate sparge, la fel și motorașele care duc lichidul la stropitoare, la fel și furtunele. Astfel,  decât să avem o cheltuială inutilă, mai bine verificăm.

5. Atenție la ștergătoare! Atunci când parcăm mașina într-un loc în care rămâne peste noapte sau peste zi, mai multe ore, e bine să ridicăm ștergătoarele. Motivul este unul clar – acestea vor ingheta și se vor lipi de parbriz.

6. Chedere lipicioase! Se întâmplă ca după mai mult timp în care am lăsat o mașină în frig să deschidem ușile cu greutate. Cel mai greu este la mașinile coupe sau cabrio care au portiere fără ramă la geamuri. În aceste cazuri, putem folosi o soluție specială pe bază de silicon, cu ajutorul căreia ungem chederele mașinii.

7. Verificați bateria, căci este un fapt cunoscut că la frig, bateriile se descarcă mult mai repede. De exemplu, pe timp de iarnă, dacă lăsăm o mașină nepornită mai multe zile, cresc șansele ca bateria să se descarce și să nu mai pornească motorul. În principiu, o baterie nouă sau una bună nu are voie să facă așa ceva, dar la o baterie veche ne putem aștepta să cedeze. Pentru a evita aceasta, trebuie verificat martorul bateriei daca este pe culoarea verde, în caz contrar, fie o încărcăm la redresor, fie cumpărăm una nouă.

8. Alimentați cu mai mult combustibil, de fapt, aici ne referim la a avea mai mult combustibil în rezervor în timpul iernii. Motivul este unul simplu – în benzină există multă apă, care rămâne la fundul combustibilului în rezervor. Dacă apa intră în conducte sau în pompa de benzină și îngheață.

9. Echipament necesar pe timp de iarnă, căci odată cu venirea frigului, e bine să dotăm mașina cu unele lucruri utile pe care să le avem obligatoriu în portbagaj  sau la îndemână. În primul rând, avem nevoie de o perie specială de zăpadă, un răzuitor de gheață pentru parbriz, lanțuri antiderapante pentru roți, cabluri de alimentare cu curent, lopată . Daca aveti o mașină mare și mergeți pe drumuri care nu se curăță, un sac de nisip sau sare este binevenit.

e952ef45efdbcff4f169d867ce798fb110. Peria de zăpadă trebuie să o luăm mereu cu noi în casă. Coborâm la mașină și ștergem de zăpadă zona portierei, pentru a intra în
mașină. Pornim motorul mașinii, dăm drumul la dezăburirea lunetei și la căldură, pe poziția dezăburire parbriz. Dacă avem încălzire în scaune, putem da drumul și la aceasta, ca să încălzim scaunul din timp. Ieșim din mașină și ștergem mașina de zăpadă, inclusiv pe plafon. Daca e cazul, folosim lopata ca să dăm la o parte zăpada din dreptul roților. Daca este gheață, folosim răzuitorul pentru geamuri. Pentru că am dat drumul la sistemul de dezăburire, munca ne va fi mult mai ușoară. Cu mașina curățată de zăpadă, ne putem urca în mașină și porni la drum.O astfel de pregătire pentru plecare, dacă este gândită din timp, nu trebuie sa ne ia mai mult de 10 minute.

 

 

 

Acestea au fost sfaturile noastre, dacă aveți careva sugestii, vă așteptăm opinia in comentarii!

Facebook Comments

Post a comment