Sănătate. 5 sfaturi pentru o imunitate de fier. Recomandările nutriţionistului

Dieta adecvată este primul pas pentru întărirea sistemului imunitar, lucru foarte important în special pe timpul iernii.
În zilele noastre, experţii susţin importanţa unui regim alimentar bine echilibrat, care poate fi cel mai bun medicament şi remediu.
Nu există pastile magice pentru imunitate. Întărirea sistemului imunitar este un proces care constă în mai mulţi factori. Sănătatea organismului trebuie să aibă la bază o dietă echilibrată, bogată în produse proaspete şi naturale.

Iată care sunt recomandările nutriţionistului Şerban Damian!

1. O dietă echilibrată, bogată în cereale integrale, produse lactate, legume şi fructe
Pentru întărirea sistemului imunitar trebuie, în primul rând, să avem grijă de corpul nostru. Ar trebui să asigurăm organismului o dietă echilibrată, bogată în cereale integrale, produse lactate, legume şi fructe.
“Ne putem întări imunitatea printr-o alimentaţie zilnică echilibrată. Asta pentru că ingredientele alimentare au proprietăţi imunomodulatoare, ceea ce înseamnă că sprijină corpul nostru prin stimularea sistemului imunitar. Există multe vitaminele care au un efect benefic asupra sistemului imunitar: de exemplu, vitamina C (poate fi găsită în castraveţi muraţi şi varză, pătrunjel, ardei roşii şi suc de portocale), dar şi pro-vitamina A (prezentă în legume şi fructe galbene, portocalii şi roşii). De asemenea, unele minerale joacă un rol important în dezvoltarea rezistenţei imunitare, cum ar fi magneziul care se regăseşte în cantităţi semnificative în unele fructe.

Dacă urmăm sfaturile medicilor cu privire la doza de medicamente necesară, ar trebui să avem în vedere şi recomandările dietetice privind substanţele nutritive. Prin urmare, ar trebui să mâncăm cel puţin 5 porţii de fructe şi legume pe zi pentru a atinge obiectivul. Nu numai doza de nutrienţi este importantă, ci şi varietatea de produse. Cu cât alimentele sunt mai diversificate, cu atât mai activ poate deveni corpul nostru. Trebuie să ne amintim întotdeauna faptul că nu există niciun aliment în care să se regăsească toate substanţele nutritive”,explică nutriţionistul.
2. Suplimentele alimentare trebuie să fie ultima soluţie
Cele mai multe suplimente, chiar dacă sunt disponibile fără prescripţie medicală, pot fi înlocuite, totuşi, cu produse naturale: “Trebuie să fim conştienţi de faptul că suplimentele alimentare sunt cantităţi concentrate de ingrediente, iar înainte de a le utiliza trebuie să întrebăm medicul. Suplimentele ar trebui să fie ultima soluţie. Întărirea imunităţii ar trebui să înceapă prin îmbogăţirea şi diversificarea dietei. Cercetările ştiinţifice confirmă faptul că nutrienţii sunt absorbiţi mai uşor din produse naturale, aşadar eficienţa lor creşte”, explică specialistul.

3. Smoothie-urile şi sucurile presate la rece, o alternativă excelentă iarna

Soluţiile naturale sunt cele mai bune alegeri pentru corpul nostru. Prin urmare, în timpul iernii, când nu toate fructele şi legumele crude sunt gustoase şi uşor de găsit, putem să le consumăm într-o formă diferită şi convenabilă. Sucurile 100% şi mousse-urile sunt o alternativă excelentă pentru fructe şi legume, în special în timpul iernii. Legislaţia UE interzice adăugarea îndulcitorilor, coloranţilor, zahărului sau a aromelor artificiale.
4. Trebuie să dormi suficient
Un alt element la fel de important pentru întărirea imunităţii este somnul adecvat.
“Orele suficiente de somn sunt foarte importante, întrucât în timpul somnului au loc diverse procese în corpul nostru, inclusiv regenerarea celulelor şi ţesuturilor. Prea puţin somn afectează glandele endocrine, deoarece organismul produce mai mult cortizol – un hormon de stres. Tulburările de somn scad imunitatea. Ar fi minunat dacă toată lumea ar putea găsi timp pentru o scurtă pauză de somn în timpul zilei – 15-30 minute. Orele suficiente de somn pot fi diferite pentru fiecare dintre noi, nu doar ca timp, ci şi ca semnificaţie”, explică nutriţionistul Şerban Damian.
5. Mersul pe jos întăreşte organismul
Deşi zilele de iarnă sunt scurte, e bine să nu intrăm în monotonia anotimpului şi să ne găsim timp pentru o plimbare de cel puţin o jumătate de oră. Aerul proaspăt oxigenează organismul, ceea ce face mai uşoară lupta cu viruşii şi bacteriile. De asemenea, este important să aerisim regulat apartamentele şi casele noastre, mai ales în timpul iernii, când camerele sunt încălzite şi aerul este foarte uscat. Mucoasele uscate ale nasului şi gâtului sunt mai predispuse la infecţii. De aceea, este important să asigurăm circulaţia aerului doar prin aerisire.

Facebook Comments

Post a comment