The 3 hour diet sau cum poți slăbi 1 kg pe săptămână mâncând tot ce vrei

Să mănânci tot ce vrei şi cu toate astea să slăbeşti sună prea bine ca să fie adevărat, nu-i aşa? Care e şmecheria? Ei bine, poţi mânca ORICE vrei, inclusiv carbohidraţi şi dulciuri, dar nu ORICÂND, ci conform unui program care include cinci mese pe zi, servite la fiecare trei ore, şi nu în cantităţi nelimitate. Dar atâta vreme cât cele cinci mese zilnice nu depăşesc 1.450 de calorii, poţi mânca orice pofteşti!

The 3 hour diet e creaţia expertului în fitness Jorge Cruise şi se bazează pe ideea că mesele echilibrate servite la fiecare trei ore stimulează potenţialul metabolsimului de a arde mai bine grăsimile. Dacă nu mănânci destul de des, explică Cruise, organismul înfometat începe să conserve caloriile, să reţină grăsimi şi să ardă muşchi (nu grăsimi) pentru a avea energie. Mâncând la fiecare trei ore însă, îţi resetezi metabolismul astfel încât să funcţioneze la nivel ridicat şi să ardă calorii pe parcursul întregii zile.

REGULILE DIETEI DE 3 ORE

Sunt patru şi sunt simple:

1. Ia micul dejun la o oră după ce te-ai trezit.

2. Restul meselor serveşte-le la fiecare trei ore.

3. Ultima masă trebuie să fie cu trei ore înainte de culcare.

4. Cele cinci mese (3 mese principale + 2 gustări) nu trebuie să depăşească 1.450 de calorii. Porţiile recomandate de Cruise sunt: 400 de calorii la fiecare masă principală, 100 la gustări şi 50 de calorii la desert.

În felul acesta, vei slăbi în jur de 4.5 kg în primele două săptămâni, iar apoi câte un kilogram pe săptămână, fără să pierzi ţesut muscular. În plus, acest stil alimentar te va ajuta să reduci nivelul de cortizol (hormonul stresului), să îţi aplatizezi stomacul şi să menţii constant nivelul de zahăr din sânge – ceea ce înseamnă că vei simţi mai multă energie şi mai puţină foame.

ALIMENTE RECOMANDATE

În “dieta de trei ore”, nu există alimente interzise, doar porţii incorecte. Poţi mânca orice îţi pofteşte inima – dulciuri, carne, carbohidraţi, alimente semi-preparate, chiar şi fast food – atâta vreme cât respecţi limita de 1.450 de calorii pe zi şi intervalul de trei ore dintre mese. Totuşi, pentru rezultate optime, e recomandat să te concentrezi pe fructe, legume, alimente neprocesate, proteine slabe, şi să găteşti cu ulei de măsline extra-virgin sau de in.

În rest, poţi împărţi cele 1.450 de calorii cum îţi doreşti pe parcursul zilei. Cât despre orarul meselor, dieta recomandă să iei micul dejun la 7 dimineaţa, prânzul la 13.00, iar cina la 19.00. Între ele, intercalează două gustări care să nu depăşească 100 de calorii fiecare – spre exemplu, o mână de nuci, un ou fiert, un iaurt degresat.

THE 3 HOUR DIET – AVANTAJE ŞI DEZAVANTAJE

Deoarece limitează numărul de calorii consumate zilnic, cel mai probabil vei scădea în greutate, mai ales la începutul dietei. Orice scădere în greutate reduce riscul de diabet şi boli de inimă şi contribuie la scăderea tensiunii arteriale şi a nivelului de colesterol.

Deşi nu e dovedit ştiinţific că porţiile mici şi dese duc obligatoriu la slăbire, de alte beneficii te vei bucura cu siguranţă: mâncând porţii mici, nivelul de zahăr din sânge şi cel al colesterolului nu o vor lua razna aşa cum se întâmplă după ce mănânci mult. De asemenea, mâncând la fiecare trei ore nu ţi se va mai face foame pe parcursul zilei.

Este o dietă simplă şi accesibilă, deoarece nu trebuie să cumperi anumite alimente, cărţi sau suplimente, şi ai libertatea de a decide singură ce să mănânci la fiecare masă.

Numărul de calorii consumate zilnic sunt suficiente pentru a-ţi asigura o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă.

Faptul că nu e o dietă cu meniuri prestabilite poate fi şi un dezavantaj, deoarece trebuie să faci tu un efort pentru a stabili ce să mănânci şi cum să îţi împărţi caloriile pe parcursul zilei.

De asemenea, faptul că trebuie să mănânci la fiecare trei ore poate fi o provocare dacă nu ai un program de muncă flexibil sau obişnuieşti să mănânci des în oraş.

Facebook Comments

Post a comment